– Najważniejsze jest to abyśmy wzmacniali polskie porty infrastrukturalnie. Mają bowiem kluczowe znaczenie dla przewozu ładunków, również w kontekście odbudowy Ukrainy. Wojna się kiedyś skończy – podkreśliła Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Najważniejsze jest to abyśmy wzmacniali polskie porty infrastrukturalnie. Mają bowiem kluczowe znaczenie dla przewozu ładunków, również w kontekście odbudowy Ukrainy. Wojna się kiedyś skończy – podkreśliła Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W ocenie ekspertów budowa efektywnej infrastruktury transportowej w Europie Centralnej wymaga współpracy międzynarodowej oraz zaangażowania środków publicznych i prywatnych zapewniając nie tylko rozwój gospodarczy, ale również bezpi
O strategii rozwoju portu Szczecin-Świnoujście, planach modernizacji infrastruktury oraz adaptacji do przyjmowania większych jednostek i obsługi projektów offshore wind rozmawiamy z Krzysztofem Urbasiem, prezesem ZMPSiŚ.
Agresja Rosji na Ukrainę przewróciła do góry nogami łańcuchy dostaw w całej Europie. Przed dużymi wyzwaniami stają w związku z tym polskie porty morskie. Najpierw, jeszcze w zeszłym roku, musiały się szybko przygotować na przyjęcie o wiele większych niż wcześniej wolumenów węgla. Następnie w górę poszybowały przeładunki zbóż. Port Gdańsk i współpracujące z nim firmy, już teraz przygotowują się do kolejnej kampanii zbożowej.
Pierwsza edycja wydarzenia, które odbyło się 22 lipca br. w Wejherowie, skupiała się na perspektywach rozwoju Pomorza oraz trwających inwestycjach, zarówno sektora prywatnego, jak i rządowego. Podczas trwania kongresu nie zabrakło tematów dotyczących branży morskiej, poruszanych przez jej przedstawicieli.
Chińskie firmy w 2022 r. były zaangażowanie w 147 krajach z kwotą oszacowaną na 67,8 mld USD poprzez inwestycje finansowe i współpracę kontraktową w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku (Belt and Road Initiative - BRI) czyli Inicjatywy Pasa i Szlaku. To trochę mniej niż zaangażowanie Chin w BRI w 2021 r., które wyniosło 68,7 mld USD, jak wynika z danych Ministerstwa Handlu ChRL.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA za ponad miliard złotych z udziałem środków unijnych CEF „Łącząc Europę” poprawia skomunikowanie nabrzeży z siecią kolejową, zwiększa potencjał polskich portów i rozwój gospodarki. Dostępniejsze są tory ekspozycyjne wykorzystywane na Targach TRAKO.
Kolejne próbne cumowanie promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej odbyło się w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia. Tym razem pomyślną próbę odbył prom Wawel.
To już 6 września, jak co dwa lata, dźwięki dzwonu okrętowego, ogłoszą otwarcie XXI Targów Morskich i Konferencji Baltexpo w Gdańsku. Przed nami najważniejsze wydarzenie w branży poświęcone gospodarce morskiej i przemysłowi stoczniowemu w Europie Środkowo-Wschodniej. Targi Baltexpo 2021 odbywają się w hali AmberExpo i potrwają do 8 września.
Zbudowanie głębokowodnego portu kontenerowego to wielka szansa dla Szczecina i Świnoujścia – mówił w szczecińskim porcie Mateusz Morawiecki, szef polskiego rządu. Premier podkreślił też potrzebę pogłębienia do 17 m i poszerzenia do 500 m toru wodnego prowadzącego do portu w Świnoujściu.
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Babcock rozwija współpracę z Saab w związku z budową korwet dla sił morskich Szwecji
Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie